Permintaan Terakhir Isteri Solehah - Kisah Inspirasi | BacaLagi.ID

Permintaan Terakhir Isteri Solehah - Kisah Inspirasi

Selamat datang kembali, BacaLagi.ID adalah media online indonesia yang diluncurkan pada bulan maret 2015, dan berkomitmen memberikan informasi bermanfaat, memotivasi, menginspirasi, sekaligus menghibur dengan konten yang relevan dan berkualitas.
Pada kesempatan kali ini kita akan mengulas tentang terbaru, dengan judul artikel "Permintaan Terakhir Isteri Solehah - Kisah Inspirasi".
KISAH BENAR LAGI MENYAYAT HATI ~

TAJUK : " PERMINTAAN TERAKHIR ISTERI SOLEHAH "

Menjadi idaman seorang suami apabila memiliki isterinya yang solehah. Begitulah di sebaliknya seorang isteri mengidamkan seorang suami yang solehah.

Terdapat suatu kisah di mana seorang isteri menangis-nangis kerana mahu mandikan jenazah suaminya. Bapa mertua dengan polis forensik tidak membenarkan.Sambil menangis isteri berkata “Ini janji kami suami isteri.. jika abang mati dulu kamu (isteri) mandikanlah jenazah abang, Andai kamu (isteri) mati dulu dari abang, abang akan mandikan jenazah kamu.. ”

Dari luar bilik mayat hospital seorang ustaz masuk bertanya apahal yang terjadi, kemudian ustaz tu berkata : “Tidak mengapalah kalau isteri nak mandikan jenazah suami..” Lalu ustaz bersama beberapa orang lagi temankan si isteri memandikan jenazah suaminya.

Dengan tenang isteri membasuh muka suaminya sambil berdoa, “Inilah wajah suami yang ku sayang tetapi Allah lebih sayangkan abang.. Moga Allah ampunkan dosa abang dan satukan kite di akhirat nanti..”


Membasuh tangan jenazah suami sambil berkata “Tangan inilah yang mencari rezeki yang halal untuk kami, masuk ke mulut kami. moga Allah beri pahala untuk mu suami ku..”


Membasuh tubuh jenazah suami smbil berkata “Tubuh inilah yang memberi pelukan kasih sayang pada ku dan anak-anak, moga Allah beri pahala berganda untukmu wahai suamiku”


Membasuh kaki jenazah suami smbil berkata “dengan kaki ini abang keluar mencari rezeki untuk kami, berjalan dan berdiri sepanjang hari semata-mata untuk mencari sesuap nasi, terima kasih abang…moga Allah beri kau kenikmatan hidup d akhirat dan pahala yang berlipat kali gandanya”


Selesai memandikan jenazah suaminya, si isteri mengucup sayu suaminya dan berkata “terima kasih abang kerana aku bahagia sepanjang menjadi isterimu dan terlalu bahagia dan terima kasih kerana meninggalkan aku bersama permata hatimu yang persis dirimu dan aku sebagai seorang isteri redha akan pemergianmu kerana kasih sayang Allah pada mu.”


Betapa sucinya hati seorang isteri pada suaminya. Semoga menjadi iktibar untuk kita bersama. InsyaAllah.


Admin - Jika kita menghayati setiap bibit kata yang diterpancar dari mulut wanita ini, sudah tentu kita akan berasa sebak, lebih-lebih lagi jika kita sudah mempunyai seorang suami mahupun isteri. Didik dan bimbinglah isteri kita ke jalan yang lurus. Taatlah kepada suami kamu sebagaimana kami mentaati ibu bapa kamu.


♥ jangan lupa kemukakan KOMEN / LUAHAN hati anda tentang kisah ini ♥

Ikuti sosial media official BacaLagi.ID :


Hashtag : kisah inspirasi, kisah jatuh cinta, dakwah islam, kisah inspiratif, kisah cinta, kisah hijrah islami, kisah senja, kisah penghianatan, cerita islami, cerita hijrah.
Untuk mendapatkan notifikasi artikel terbaru, masukkan e-mail anda disini
Selanjutnya cek e-mail untuk tahap verifikasi.

Jika berkenan untuk memberi tanggapan tentang artikel diatas, silahkan tuliskan komentar relevan anda dengan jelas dan sopan, pada kolom yang telah disediakan di bawah ini.

Belum ada komentar untuk artikel "Permintaan Terakhir Isteri Solehah - Kisah Inspirasi"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 2